Bestil før kl 13 i dag TORSDAG og vi afsender i dag ?
6 minuters læsetid

33 messetips

Tusindvis af kunder tager hvert år på messe med tryksager og messesystemer fra LaserTryk.dk. Vi deler de bedste messetips fra vores kunder og egne erfaringer.
Tusindvis af kunder tager hvert år på messe med tryksager og messesystemer fra LaserTryk.dk. Vi deler de bedste messetips fra vores kunder og egne erfaringer.
Sasha Stolba 16/08/2023

Budget

 

 

Tip 1: Lav et forventet budget
Lav en beregning på dine omkostninger vs forventet omsætning, så du har en klar forventningsafstemmelse - og måske accept - inden du starter med planlægningen.

 

Planlægning

 

 

Tip 2: Book i god tid
Messer er populære! Hvis du ønsker en god placering, skal du være i god tid.

Tip 3: Book den bedste mulige placering
Et godt trick er at placere din messestand tæt på kaffe- og madsteder, hvor der forventes meget trafik.

Tip 4: Gå efter placering og ikke størrelse
Den største stand er ikke nødvendigvis den bedste (og bestemt ikke den billigste) Gå efter den stand du mener er bedst placeret.

Markedsføring

Tip 5: Fortæl at du er på messen
Fortæl på tværs af alle dine markedsføringskanaler, i mailsignatur mm. at du deltager på messen.

Tip 6: Send invitationer
Send en personlig hilsen pr. post og inviter dine største kunder og potentielle nye kunder.

Tip 7: Book messemøder
Følg op på inviterede kunder og potentielle nye kunder, og forsøg at få dem forbi til en uforpligtende kop kaffe.

Tip 8: Lav en målsætning
Som budgettet er vigtigt, er en forventet målsætning lige vigtig. Aftal inden messen hvor mange leads i forventer at få ud af messen. Det giver god intern konkurrence at foreslå et optimistisk, men realistisk tal +5 %.

  

Udforming af standen

 

 

Tip 9: Tag design-guiden i brug
Sørg for at besøgende på messen kan kende jer og overvej et gennemgående farvetema her ud fra.

Tip 10: Undersøg reglerne for udstillere
Få helt styr på hvilke regler der gælder. Er det fx tilladt at klistre materiale på bagvæggene – er der overhovedet bagvægge? Arkitekter for messer kan have tendens til at komme på nye ideer.

Tip 11: Hav styr på visitkort
Visitkortet er vigtigt – meget vigtigt. Sørg for at have rigeligt med for alle deltagende på jeres stand.

Tip 12: Præsenter din virksomhed i brochurer
Brochurer som foldere og hæfter koster ikke meget. Sørg for at have materiale klar såsom profilbrochure eller produktkataloger, som du kan udlevere med dit visitkort.

Tip 13: Skab opmærksomhed
Overvej at bruge utraditionelle tryksager, som virker opsigtsvækkende. Du kan fx bruge beachflag, gulvmåtter og skilte af krydsfiner eller heliumballoner så opmærksomheden kommer helt til tops.

Tip 14: Giveaway
De mest populære giveaways (som de fleste ikke takker nej til) er merchandise som, flaskevand, mintpastiller, papirsposer, blokke og kuglepenne.

Tip 15: Aktivitet på standen
Overvej konkurrencer eller anden form for underholdning, som kan tiltrække opmærksomhed.

Tip 16: Brug video
Fjernsyn med demo-video er gode til at fange folks opmærksomhed, og du kan som udstiller nemt starte en dialog.

Tip 17: Tal til sanserne i din grafiske opsætning
Lad lange produktbeskrivelser blive hjemme og brug i stedet grafik og billeder.

Tip 18: Husk at reklamere ... i loftet
Mange overser muligheden for at få lov til at hænge et banner ned fra loftet.

Tip 19: Husk at reklamere… andre steder
Dine potientielle kunder er overalt på messen. Placer derfor dine flyers/postkort andre steder på messen, fx i cafeteriet eller ved indgangen – men spørg om lov først.

Tip 20: Blikfang, blikfang, blikfang
I gennemsnittet kigger folk kun 2-3 sekunder på din stand. Sørg derfor at have enkle budskaber og synliggør en “oneliner” i hovedhøjde, som nemt kan ses på afstand.

 

Leads, leads, leads

 

Leads

 

Tip 21: Når vi er på standen, så arbejder vi
Intern snik snak og email-besvarelser foregår om aftenen.

Tip 22: Indsaml leads, mange leads
Sørg for at få indsamlet emailadresser eller visitkort på alle besøgende på din stand. Du kan fx spørge om de vil bytte et visitkort mod noget chokolade, eller bede dem deltage i en lækker konkurrence ved bare at indtaste deres emailadresse.

Tip 23: Tag noter
Tag notater på din samtale med leadet der afleverede et visitkort. Jo mere data du kan fodre dit CRM-system med, desto bedre en indgangsvinkel har du når du kontakter kunden.

Tip 24: Vær præsentabel men bekvem
Vær pæn og præsentabel i dit udseende, men sørg også for at få nogle behagelige sko på til de mange timer på benene.

Tip 25: Lead challenge
Lav en konkurrence om, hvem der kan skaffe flest leads. Det motiverer!

Tip 26: Medbring sælgere, ikke fagmænd
Dit resultat fra messen kan mangedobles, hvis du medbringer en udadvendt person, som aktivt henvender sig til folk, allerede ude i mellemgangen.

Tip 27: Pas på hyggen ...
Der er typisk planlagt middage og events med alkohol om aftenen. Sig nej tak til alkohol, gå tidligt i seng og vær 110 % klar til at performe næste dag.

Tip 28: Glem ikke at sælge til de andre leverandører
Begynd at opstille din messestand i så god tid, at du har tid til at komme rundt og hilse på de andre udstillere inden messen åbner.

Tip 29: Husk lemmingeffekten
Lemmingeffekten er stærk. Jo flere mennesker der er på din stand, desto flere bliver der tiltrukket. Er der fx kun en gæst på din stand, kan du byde på en kop kaffe.

  

Ajourfør resultater

 

Tip 30: Hurtig opfølgning
Senest en uge efter messen, bør du følge op på alle leads. Gerne før.

Tip 31: Markedsfør dig online
De fleste deltagere fra messen har haft mobilen i lommen og det ved google via GPS-koordinator. Lav en Adwords-kampagne målrettet de besøgende.

Tip 32: Opfølgning til ledelsen
Saml op på hvilke resultater der blev opnået og indfriet fra målsætningen.

Tip 33: Skriv ned
Lav notater om hvad der gik godt, hvad der gik dårligt og hvad der kan gøres anderledes til næste gang.

Kundeservice i verdensklasse

Har du brug for hjælp?

Vi sidder klar til at hjælpe dig.
Mandag-torsdag: 08:00-22:00
Fredag: 08:00-18:00

Gratis filtjek

Er du i tvivl om din fil kan bruges til trykning?
LaserTryk.dk tilbyder gratis og uforpligtende filtjek.

Læs mere

E-mail service

Må vi skrive til dig, når vi har nedsatte priser og andre nyheder?

Tilmeld nyhedsbrev

Gratis prøver

Se vores flotte trykkvalitet og vurdér hvilken papirtype, der passer til dit behov.

Bestil trykprøver

Skabeloner

Benyt vores skabeloner og slip for bøvl med beskæring, dokumentstørrelse osv.

Læs mere
Loading ...

Din indkøbskurv

Ekspres gebyr:
Samlet trykpris : Ekskl. moms, fragt og adm. gebyr
Samlet rabat: