Priser
At sende direct mails er faktisk ikke dyrt. Den dyreste omkostning er portoen, men selv den er overkommelig – især når du sammenligner klikpriserne for dine online annoncer.
Effekten? Langt bedre end en online annonce!
Vi har været hurtige på aftrækkeren. Du kan nemlig ikke bestille en direct mail via hjemmesiden (endnu!), men priserne og rådgivningen omkring direct mails er gjort klar til dig.
Beregn min direct mail
Målgruppen
Det er ikke kringlet at lave en direct mail, og effekten kan være helt enorm. Når du har identificeret din målgruppe, skal du blot have styr på din kampagneplan.
- Præcisér dit budskab og CTA’er
- Overvej din visuelle præsentation
- Er der en timing, der er bedre end en anden?
- Hvordan vil du måle effekten?
- Bør du splitteste?
- Hvad er dit budget?
- Bør du lave en testgruppe?
- Bør du lave en landingsside til remarketing?
Alt det andet kan vi hjælpe dig med!
Adresser
Eksisterende kunder
Det giver super god mening, at sende dine eksisterende kunder et brev og forblive top of mind og en stor fordel er, at du har al nødvendig data, som f.eks. adresse, tidligere købshistorik, måske køn eller lign. Dine eksisterende kunder kan deles op i flere katergorier:
- Handlende kunder: Her er der rigtig god mulighed for mersalg eller crosseling.
- Ikke handlende: Kunder, der stopper med at handle, skyldes ofte forglemmelse eller en ny medarbejder.
Leads
Når du har udvalgt din målgruppe, er der flere udbydere, der tilbyder postadresser, hvor du kan segmentere efter f.eks.:
- Branche (f.eks. frisører, restauranter eller tømrer)
- Antal ansatte
- Virksomhedens økonomi
- Geografisk placering
- og meget mere.
Brancher
Hvis du gerne vil finde den rigtige branchekode for din branche, kan du se en oversigt over NACE-koder her. Branchekoden er en specifik kode, der er tildelt hver enkelt branche.
Adresseudtræk via CVR.dk på under 30 sekunder.
Her kan du finde adresserne
CVR.dk |
Gratis |
Op til 3.000 adresser |
CVR.dk er begrænset i søgekriterier, og udtræk er begrænset til 3.000 adresser pr. udtræk. |
Gå til CVR.dk |
Proff.dk |
1.990 kr. |
Op til 5.000 adresser |
Proff.dk inkluderer flere søgekriterier end CVR.dk, men uanset mængde af adresser betaler du samme beløb |
Gå til proff.dk |
Dun & Bradstreet |
7.000 kr. |
Ubegrænset udtræk |
Dun & Bradstreet er et årsabonnement, og prisen er baseret på én bruger.
Søgekriterierne er ret omfattende, og du har ubegrænset adresseudtræk.
|
Gå til D&B |
Vær opmærksom på, om din kunde er på Robinsonlisten (private), reklamebeskyttet (erhverv) eller har givet samtykke til reklame ved tidligere køb.
Pssssst... Virksomheder registreret som reklamebeskyttet, er kun dækket, såfremt deres adresse ikke fremgår på deres hjemmeside.
Adressering
Dine modtageradresser kan trykkes på enten kuverten eller tryksagen.
Adresser på kuverten
Hvis du vælger at få trykt adresserne på dine kuverter, bør du vælge en kuvert uden rude.
Vi trykker både modtageradresse, din afsenderadresse til eventuelle returpost og portomarkat på samme tid.
Adresse på tryksagen
Når du vælger at få adresserne trykt på din tryksag kan du med fordel vælge kuverter med rude.
Bemærk, at det er vigtigt at rammen til adressering er placeret korrekt med rette font og størrelse, som distributør beder om.
Portopriser
Hvem er bedst og billigst?
Der er flere distributører, der tilbyder omdeling til konkurrencedygtige priser.
Vores anbefalinger til direct mails:
Når du sender direct mails, er porto den største udgift. Afhængigt af, hvilken distributør du vælger, prissættes porto efter:
- Vægt (Dao)
- Størrelse og vægt (PostNord)
Tryk til kuverten
Afhængigt af, hvilken distributør du vælger, skal du tjekke distributørens regler for, hvad der skal være påtrykt kuverten, samt hvor og hvilke områder der ikke må indeholde tryk.
TIP: Du opnår den laveste porto ved at holde dig til A5-formatet (C5-kuvert) med max vægt på 50 g.
Kuvertering | Foliering
Din kampagne kan pakkes i kuvert eller blive folieret. Kuvertering er langt billigere og vores foretrukne. Du opnår laveste pris ved at undgå skæve formater, der kræver håndkuvertering, der naturligvis har en større omkostning end et kuverteringsanlæg. Spørg altid din leverandør, om dit produkt passer i deres kuverteringsanlæg.
Kuverter tilbydes i flere forskellige størrelser. De mest anvendte formater er:
- M65-kuverter til M65-format
- C5-kuverter til A5-format – Kuverten vejer 8 g
- C4-kuverter til A4-format – Kuverten vejer 17 g
Nødvendig tryk på kuverten:
- Afsenderadresse – din adresse
- PP-mærke (portomærkat) fra den valgte distributør
Kuvertens design
Overvej layoutet af dine kuverter afhængig af din målgruppe og målsætning. Kuverter, der er plastret til i branding, tydeliggør reklame og er ikke nødvendigvis en fordel.
Download skabeloner til kuverter
CTA | KPI
Her er ingen pixel eller klik-tracking. Det kræver benarbejde. Her er nogle af de elementer, vi anvender til at tracke værdien af den enkelte kampagne.
- Rabatkoder
- Gratis prøver
- QR-koder
- Gamification
- Tilmelding til nyhedsmail
- Unik landingsside (PURL)
- Blindpræg
- Unikt telefonnummer
Vær opmærksom på, at konverteringstiden i visse tilfælde kan være lang. Det giver derfor rigtig god mening at overvåge adfærden for de kunder eller leads, som du har kontaktet.
Udnyt dine muligheder online
Kunsten er nu at kombinere effekten fra din direct mail med dine online kampagnemuligheder. Har du f.eks. anvendt en unik landingsside, og de fine krummer (cookies) er lagret, kan du nemt lave retargeting og allerede være et kendt brand.